maandag 4 april 2011

Weer thuis

We zijn weer thuis en alle kinderen slapen weer lekker in hun eigen bedjes. Wat een onwerkelijke week hebben we achter de rug. Twee dagen geleden had ik mijn kleine meid nog in mijn armen liggen en was ik bang dat we haar kwijt zouden raken. Vandaag heeft ze weer gespeeld alsof er nooit iets gebeurd is.

Omdat alles weer stabiel was mocht ze naar huis. Wel hebben we extra medicijnen meegekregen om het bloed sneller te laten stollen en de slijmvliezen sterker te maken. Dat moet voldoende zijn. Er werd nog een kweek genomen om zeker te zijn dat ze geen bacterie heeft die maagzweren veroorzaakt.

Blijkbaar was het "vette pech" door een samenloop van omstandigheden: koorts, virus, verzwakte slijmvliezen door de chemo en hoesten door het virus. Waarschijnlijk ik daardoor een ader gesprongen. We varen op de dokters die er blijkbaar alle vertrouwen in hebben dat het niet meer gebeurd.

Op naar donderdag, eindelijk weer een "gewone" chemo.

1 opmerking:

  1. Toen ik Michel vanochtend bij de garage tegen kwam, dacht ik meteen ook aan de rest van de De Ru-tjes. Er was weinig tijd om even te kletsen dus maar even het blog checken. Inmiddels weet ik een beetje hoe het met jullie gaat nu, wat een leuke, maar ook heftige dingen zijn er gebeurd. Wat een stoere reportage in het ziekenhuis, wow! Erg leuk en verhelderend om te zien hoe het op zo'n ziekenhuisdag kan gaan (en om een vooral positief en lachend gezin te zien, vooral Megan natuurlijk).
    Maar wat een week hebben jullie achter de rug zeg. Bah. Op naar een rustig weekend (week, maand...)zou ik zeggen!

    Tot gauw !

    Groetjes Klaassien & co

    BeantwoordenVerwijderen